'Ik waardeer vooral het menselijke aspect enorm​'​

Ik werkte hier al toen de mogelijkheid zich voordeed om de boekwinkel over te nemen. Hier komt natuurlijk veel bij kijken, ook op financieel gebied. Toen ik op zoek was naar iemand die me hierbij zou kunnen helpen, werd Adrem Administraties me warm aanbevolen.

We hebben samen gekeken hoe het financiële plaatje eruit zou moeten komen te zien. Zeker in de beginperiode hebben we heel intensief contact gehad en moest er af en toe behoorlijk snel geschakeld worden. Mede dankzij zijn inzet is het gelukt om NAi Booksellers over te nemen en voort te zetten.
Wat ik enorm waardeer in Adrem Administraties is het menselijk aspect; er is altijd een luisterend oor en ze zijn heel oprecht in wat ze doen.

Op dit moment is het zo dat we zelf onze administratie doen, maar vanuit Adrem controleert Loes of alles goed gaat. Heel fijn, ook omdat we veel te maken hebben met internationale geldstromen en we zowel fysieke als online verkopen hebben. Daarnaast verzorgt Adrem onze belastingaangiftes. En als ik even iets wil overleggen, maakt Ronald altijd tijd voor me (en gaat niet meteen de teller lopen).

Joost Degenkamp, NAi Booksellers​

'Werken in de cloud bespaart veel tijd en geld'​

Zo’n vijf jaar geleden zijn we ons bedrijf gestart. Vanaf dat moment is Adrem onze steun en toeverlaat op financieel gebied. Ronald heeft ons toen geadviseerd bij de overname van het bedrijf, de koopvoorstellen bekeken en hij en zijn collega’s nemen ons nog steeds veel zorg uit handen. De persoonlijke aandacht die je bij Adrem krijgt is heel fijn. Ze weten waar ze het over hebben en alles wordt gewoon geregeld.
Verder is de geautomatiseerde administratie in de cloud heel prettig. Bonnetjes en facturen scannen we simpel met onze telefoon en gaan meteen de administratie in. Dat bespaart ons weer geld, want dan hoeven ze er bij Adrem niet zo lang mee bezig te zijn. Ja, wij zijn echt heel blij met Adrem Administraties.

Cesar Smits, Beach Break​

'Adrem Administraties is onze rots in de branding op financieel en fiscaal gebied'

Wij kennen Ronald al heel lang. Toen hij nog niet voor zichzelf begonnen was, werkten we in hetzelfde pand. We kunnen goed met elkaar opschieten en hebben weinig woorden nodig om elkaar te begrijpen. Toen Ronald Adrem Administraties startte, hebben we onze boekhouding dan ook daar ondergebracht.

Onze boekhouding is niet standaard: we hebben te maken met import en export en werken veel met Chinese leveranciers, die we moeten voorfinancieren. Dat voorfinancieren doen we in dollars. Adrem adviseert ons hoe we dat netjes doen en dat het wettelijk helemaal klopt.

Tegenwoordig voeren we zelf onze inkoopfacturen in, zodat we ze meteen aan de juiste projecten kunnen koppelen. Dat werkt heel gemakkelijk in de cloud. Adrem berust niet in ‘hoe we dingen altijd doen’, maar denkt continu mee hoe onze projectadministratie eventueel efficiënter kan.

Bij Ontwerpstudio Dunc hebben we al meerdere keren controle door de Belastingdienst gehad. Dat voelt toch telkens weer als een soort examenmomentje. Bij dit soort dingen is Ronald echt onze rots in de branding. Onze focus ligt toch vooral op techniek en soms wat minder op het financieel-administratieve. Het is dan cruciaal dat je voor dat soort zaken op een betrouwbare partij kunt leunen.

Laurence Venne, Ontwerpstudio Dunc

'Adrem Administraties heeft enorm met me meegedacht toen ik mijn dansschool startte'​

Ik dans al m’n hele leven en het was mijn grote droom mijn eigen dansschool te hebben. Vijf jaar geleden was het zo ver. Dat was een grote stap; ik moest geld gaan lenen, dure dingen aanschaffen, verplichtingen aangaan, enzovoorts. Een goede locatie was snel gevonden, maar voordat ik het huurcontract tekende heb ik een plan van aanpak geschreven, daarin heb ik alles uitgewerkt. Ronald van Adrem Administraties keek mee. Of het wel klopte, of ik niets over het hoofd zag. Berekend hoeveel leerlingen ik nodig zou hebben om eerst break-even te draaien en daarna winstgevend te worden. We hebben samen een prognose gemaakt en iedere maand gekeken hoe het resultaat zich verhield tot de prognose.

Eigenlijk liep de dansschool al heel snel boven verwachting goed. Tijd om uit te breiden naar een tweede locatie. Ook hier heeft Adrem Administraties me op alle manieren geholpen. En nu zijn we vanaf die tweede locatie verhuisd naar een groter pand, twee leszalen in plaats van één. Hartstikke spannend weer, maar doordat Adrem op de achtergrond de cijfers in de gaten houdt hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Ze doen onze complete boekhouding, het enige dat ik zelf doe is bonnetjes inscannen. Ook verzorgen zij de loonadministratie; vrijwel alle docenten zijn zzp’ers en sturen facturen, maar ik heb één docent in dienst. Zo kan ik me richten op wat m’n lust en m’n leven is: de dansschool.

Kirsten Remmers, Rode Sneakerz​

'Adrem Administraties staat altijd voor ons klaar'​

In ons bedrijf moeten we vaak snel beslissingen nemen. Dan is het belangrijk om met een financieel adviseur samen te werken die altijd bereikbaar is en voor je klaar staat. Binnen no-time ontvangen we altijd de juiste financiële informatie, zodat wij direct kunnen handelen.

We werken al sinds 2009 met elkaar samen. En dat is niet voor niets. Ze hebben verstand van zaken, kunnen overweg met allerlei boekhoudpakketten en ontzorgen ons echt op financieel administratief gebied. Judith boekt en controleert een dag per week al onze facturen. Ronald zorgt elke maand dat we snel onze rapportages ontvangen en adviseert ons onder andere bij audits. We kunnen volledig op Ronald vertrouwen, hij is proactief en integer. Daarnaast beschikt hij over een gezonde dosis humor en dat is ook mooi meegenomen.

Thomas Ellis, ELLBRU​